Voldoende bewegen bij een drukke leefstijl

De fitnorm is voor jong en oud gelijk en vereist tenminste drie keer per week gedurende minimaal 20 minuten zwaar intensieve lichamelijke activiteit. Deze norm is vooral gericht op het onderhouden van fysieke fitheid.

Hoe ga je in godsnaam die norm halen als je een stressvolle baan, kinderen, zorg voor je ouders of een druk sociaal leven hebt?

1# Kies een sport of activiteit wat je leuk vind

Het is voor de hand liggend om een fitnessabonnement te hebben, je sluit het abonnement af en vervolgens is het te vrijblijvend en ben je een donateur voor de sportschool. Probeer eens verschillende lessen uit (Bootcamp, Body Pump, Zumba, Spinning etc.) en kijk waar je een boost van krijgt. Door mee te doen aan een groepsles staat de training vast en krijg je een ritme. Vind je groepslessen niets en ben je meer van het mountainbiken, hardlopen, wandelen, skeeleren etc. ga dit vooral doen om aan je beweging te komen.

2# Plan je trainingen of zorg voor een stok achter de deur

Als je naar de dokter, kapper, fysiotherapeut moet zet je dit ook in je agenda. Waarom je sport-  en beweegmomenten niet?

Plan je trainingen in zodat je niet “per ongeluk” een afspraak plant op datzelfde tijdstip. Wat ook helpt is om een afspraak te hebben met een fitnessinstructeur of met een Personal Trainer. Zij zullen dan je stok achter de deur zijn waardoor je wel MOET sporten.

3# Train met iemand samen

Zoek een trainingsmaatje met ongeveer hetzelfde dag- en werkritme. Dit werkt enorm motiverend en is ook een stok achter de deur. Zorg er wel voor dat het geen theekransje wordt en jullie wel sporten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *