Hoe blijf je toch sporten en bewegen in de herfst/winter?

Je wekker gaat en zodra je ook maar een teentje onder het dekbed vandaan haalt komt de kou je tegemoet. Je opent de gordijnen en ziet de regendruppels op de ramen en het is nog pikkedonker buiten. Bleeegh! Het liefst draai je je om in je warme coconnetje maar je hebt een afspraak staan bij Nomi in de Group Spirit. Hop hop uit de veren en richting YouNomi dus. 

Het weer werkt niet mee, de korte dagen niet, de vermoeidheid niet en je overvolle agenda werkt ook niet mee.. Maar wat werkt wel: 

  • Plan je trainingen vooruit en zet ze in je agenda 

Als je het sportmoment in je agenda zet is de kans dat je niet gaat sporten veel kleiner. Een kapper zeg je ook niet af omdat je geen zin hebt of moe bent. Doe dit ook bij simpele wandelingen om aan die 10k stappen per dag te komen.

  • Luister niet naar je eigen overtuigingen om niet te gaan

Er zijn zoveel momenten en legitieme redenen in een dag dat je kunt afhaken om niet te gaan. Het enige wat helpt is om hier niet teveel naar te luisteren en toch van die bank af te komen of je laptop dicht te klappen.

  • Kies (als dat kan) een tijdstip waarbij je nog veel energie hebt 

Ben je een ochtendmens? Ga dan vooral in de ochtend trainen. Heb je in de ochtend veel afspraken maar kan je tijdens de lunch wel even wandelen? Ga dat vooral doen.

  • Zoek een sportmaatje die sportiever is dan jij šŸ˜‰

Een sportmaatje werkt alleen als hij of zij meer wel dan niet gaat en je vooral inspireert en motiveert. Het is namelijk niet handig als je om de haverklap een appje krijgt met een afmelding en je ineens zelf de discipline moet opbrengen om te gaan. 

Na de pittige training drink je nog een kop koffie en thee en bedenk maar weer dat het grote gros van de Nederlanders nog in dat warme coconnetje liggen of futloos en moe op de bank. Schouderklopje voor jezelf! 

Groetjes Nomi

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *